dinsdag 20 december 2016

Tijd

Ik zie dat het  weeral een tijdje geleden is dat ik iets op mijn blog gepost heb. Shame on me. Ik weet het. Maar soms kom ik er gewoon niet aan..
Je hoort mensen soms zeggen die in pensioen zijn dat ze nergens geen tijd voor hebben.
Wel ik begin dit te geloven. Momenteel ben ik zelf thuis en ik moet bekennen dit is voor mij ook soms zo. Je bent met alles en nog wat bezig en de tijd vliegt voorbij.
Toegeven je bekijkt ook je dagindeling anders. Zo van is het vandaag niet dan is het morgen.
Maar wat ik ook merk is dat je gewoon je dag anders gaat indelen.

's Morgens eerst eens de krant lezen, mails bekijken.....kan je op je gemak doen want je hoeft je nergens voor te haasten. Geen rush om kids naar school te brengen of om naar je werk te rijden. Geen zorgen hoeven te maken of er files zouden zijn.
De uren kruipen stilletjes voorbij en voor je het weet is het al middag.
Wat boodschappen doen, de was en de plas zoals we zeggen. Schoonmaken, hier en daar wat roefelen en eens goed schommelen in de dingen de we niet nodig hebben. Lang leve de Kringwinkel en het containerpark..... En voor je het weet is het weer 16h00. Tijd om kids van school op te halen.

Maar aan de andere kant heb je ook eens tijd om dingen te doen waar je anders geen tijd voor hebt. Om bezig te zijn met eens iets anders dan de dagelijkse routine van het huishouden ben ik begonnen met de make-over van onze inkom.
Restje van ons behangpapier.
Ik doe dit op mijn eigen tempo.... Onze inkom is niet echt groot.


Vroeger hadden we behangen met een grijs papier en had mijn man rekjes gemaakt om de mutsen, sjaals, handschoenen enz in te leggen.
Omdat het niet in het zicht zou liggen hebben we daar een gordijn in grijstinten gehangen.




Ondertussen heb ik al wat veranderd. Papier is reeds van alle muren verwijderd. De deuren zijn reeds afgeschuurd. Over het stof gaan we zwijgen.

Het gordijn en rekjes zijn verdwenen en in de plaats hiervan heb ik ( met wel wat hulp, want zo handig ben ik nu ook niet) kastjes geplaats. Lang leve IKEA. Wij hebben gekozen voor 3 kubussen en 2 rechthoeken uit de VALJE serie. Zo hebben we allemaal ons eigen kastje. De kids kunnen hier hun mutsen, handschoen, sjaals in kwijt. Ik heb een kastje voor mijn dagelijkse handtas in te plaatsen.


    
IKEA wandkast VALJE


IKEA wandkast VALJE



Zoals je wel ziet heb ik nog wel wat werk voor de boeg.
Eerst alles van de deuren verder in primer zetten
en dan ons definitief kleur erop zetten.


Onze muren behangen met vliesbehang en overschilderen.
Dus ben nog wel wat zoet, maar ondertussen heb ik wel een verzetje.




Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen en als het eenmaal volledig af is nieuwe foto's opzetten.

Nu ga ik nog wat verder opruimen en deze middag afgesproken met mijn vriendin om eens lekker bij te kletsen en een hapje te eten!!!!! Want zeg nu zelf girls-time is ook heel belangrijk.
Tot later.
Liefs,
Ann


Geen opmerkingen:

Een reactie posten